Ustaliwszy te kryteria, pani Maria przystąpiła do pisania biznespianu, czyli szczegółowego planu działania firmy. Plan ten miał być dla pani Jodłowskiej czymś w rodzaju dokładnej mapy, która pokazuje, w jaki sposób firma ma dotrzeć do wyznaczonego celu. Po wstępnym rozeznaniu rynku, w dużej mierze opartego na doświadczeniach koleżanki zarządzającej salonem kosmetycznym, pani Maria ustaliła, że z każdym rokiem pracujące mieszkanki Krakowa coraz więcej wydają na produkty i usługi kosmetyczne, fryzjerskie oraz odnowy biologicznej. Tak więc jej zamierzenie miało sens i można było spodziewać się sukcesu finansowego w przyszłości. Zrobiona przez Panią Marię analiza dostępnych w Wojewódzkim Urzędzie Statystycznym danych wykazała, że najczęściej z usług odnowy biologicznej chciałyby korzystać kobiety w wieku od 40 do 55 lat, mające miesięczne dochody w granicach 800-2500 złotych. Pani Jodłowska postanowiła, że jej salon będzie oferować usługi tym właśnie kobietom. Firma skoncentruje swą działalność na dwóch dzielnicach prawobrzeżnego Krakowa, ponieważ zamieszkuje w nich największa liczba potencjalnych klientek. Zdaniem pani Marii, kobiety w wieku powyżej 40 lat są najbardziej obiecującą grupą ewentualnych klientek, gdyż:
– mają ustabilizowaną sytuację rodzinną i zawodową,
– mają wyższe od przeciętnych dochody,
– szczególnie interesują je usługi odnowy biologicznej wysokiej jakości oraz w przyszłości staną się one zalążkiem klienteli usług dodatkowych.
– na terenie dwóch interesujących ją dzielnic Krakowa mieszka 35 tysięcy kobiet w wieku 40-55 lat
– statystyczna Polka w tym wieku wydaje na wszelkie produkty i usługi kosmetyczno-fryzjerskie około 600 złotych rocznie, z tego na odnowę biologiczną przeznacza około 100 złotych w roku.
Leave a reply