Przewaga potencjalnego popytu nad podażą usług odnowy biologicznej

Ponadto, zdaniem pani Marii, przewaga potencjalnego popytu nad podażą usług odnowy biologicznej na tym obszarze (ponad 3,6 min zł do 2,7 min zł) pozwoli uniknąć wojny cenowej między jej firmą oraz pozostałymi zakładami odnowy biologicznej.

Kolejnym krokiem w biznesplanie pani Marii była miesięczna prognoza sprzedaży, jaką firma uzyska w pierwszym roku działalności. Uwzględniając zmiany popytu na usługi odnowy biologicznej zależnie od pory roku, w pierwszych 12 miesiącach działalności gospodarczej pani Jodłowska przewidywała następujące wpływy ze sprzedaży:

– od stycznia do kwietnia – po 14 063 złotych miesięcznie,

– maj i czerwiec – po 84 375 złotych miesięcznie,

– od lipca do października – po 14 063 złotych miesięcznie,

– listopad i grudzień – po 84 375 złotych miesięcznie,

– razem: 4 x 84 375 zł + 8 x 14 063 zł = 450 000 zł rocznie.

Jak widać, pani Maria przewidziała w planie, że największy popyt na usługi jej firmy wystąpi (co zresztą jest zgodne z doświadczeniem innych salonów odnowy biologicznej) w maju, czerwcu, listopadzie oraz grudniu – łącznie 75% planowanych na pierwszy rok obrotów ogółem.

Po przygotowaniu prognozy sprzedaży, pani Maria przystąpiła do bardzo ważnej części planu projektowanego przedsięwzięcia – planu marketingowego. Plan ten przedstawiał szczegółową charakterystykę produktu, jego dystrybucji, promocji i strategii w zakresie ceny.

Leave a Reply