Category Porady

„Modyfikowanie” usług odnowy biologiczne

0
comments

Kolejną zasadą procesu planowania jest jego kompletność. Planowanie musi być funkcją każdego menedżera na każdym szczeblu zarządzania, wtedy dopiero staje się użytecznym narzędziem w osiąganiu celów. Plany tworzone na różnych szczeblach decyzyjnych w organizacji muszą być ze sobą zintegrowane, aby przyczyniały się do podejmowania trafnych decyzji, osiągania zamierzeń oraz bieżącej kontroli ich realizacji. Możemy zatem stwierdzić, że sam biznesplan to nie koniec przygody pani Jodłowskiej z planowaniem. Zarządzając firmą dalej będzie musiała planować, między innymi budżet, uwzględniając raty spłaty długu, odsetki, dodatkowe nakłady inwestycyjne, bieżące zakupy czy też wzrost płac pracowników. W dalszych planach pani Maria będzie uwzględniała sposoby docierania do klienta i poznawania jego potrzeb, aby móc odpowiednio rozszerzać zakres usług salonu. Plan powinien również dotyczyć personelu, poziomu i struktury zatrudnienia, wymaganych kwalifikacji, a biorąc pod uwagę, że jest to mała firma, istotne stają się również cechy osobowości pracowników. Lista zagadnień, które w kolejnych planach powinna uwzględnić pani Jodłowska, może być jeszcze dłuższa. Miejmy nadzieję, że dalsze plany będą równie kompletne jak jej biznesplan.

Read more

RODZAJE PLANÓW CZĘŚĆ 2

0
comments

Kolejny podział planów może być dokonany na podstawie kryterium pola planu. Przez to kryterium należy rozumieć zakres tematyczny czy zasięg planu [Gościński, 1982, s. 191], Plany, które obejmują wąski obszar zagadnień (lub jeden obszar), nazywane są planami wycinkowymi (np. plan promocji usług świadczonych przez firmę pani Jodłowskiej). W miarę obejmowania coraz większej liczby zagadnień plan staje się planem problemowym, uwzględniającym całokształt spraw decydujących o powodzeniu głównego założenia planu (np. plan działalności promocyjnej pani Jodłowskiej, uzupełniony ustaleniami co do budżetu środków pieniężnych na ten cel i potencjalnych kierunków rozwoju zakresu świadczonych przez jej firmę usług, przekształca się z wycinkowego w plan problemowy).

Read more

Podział kosztów marketingowych

0
comments

Podział kosztów marketingowych można przeprowadzić według kryterium obszaru (terenu) działania, produktu, klientów, kanałów dystrybucji. Ustalenie, a następnie kontrola tych kosztów jest szczególnie trudna w przypadku różnorodnej, wielobranżowej produkcji.

Read more

Ocena efektywności operacji

0
comments

Niezbędny klucz został odnaleziony w sferze finansowej. Była nim koncepcja polegająca na określeniu i ocenie efektywności operacji przez osoby, które ponoszą za to odpowiedzialność. Z początkiem 1994 roku zatrudniono czterech menedżerów do spraw operacji. Poza nadzorem nad procesem produkcyjnym, mieli oni także kontrolować stan finansów poszczególnych zakładów MEBLEX-u. W metodzie kontroli finansowej najważniejszym miernikiem funkcjonowania zakładów stała się stopa zwrotu z zainwestowanego kapitału własnego. (Stopa zwrotu z zainwestowanego kapitału własnego – ROE

Read more

KONTROLA FINANSOWEJ SPRAWNOŚCI DZIAŁANIA ORGANIZACJI

0
comments

Innym wskaźnikiem w tej grupie jest relacja pokazująca poziom kosztów administracyjnych i umożliwiająca ich kontrolę. Wielkość tej relacji (koszty administracyjne wartość sprzedaży) informuje nas o udziale kosztów administracyjnych (zarządu) w wartości sprzedaży. Koszty te zawierają się zwykle w przedziale 10-15% ogółu kosztów i powinny uwzględniać wszystkie ogólne koszty prowadzenia działalności przedsiębiorstwa, włączając w nie również odsetki od zaangażowanych kapitałów obcych.

Read more

CYKL ŻYCIA PRODUKTU

0
comments

Cykl życia produktu jest szeroko stosowaną techniką analizy kolejnych stadiów rynkowego rozwoju konkretnego wyrobu. Ukazując historię, teraźniejszość i najbardziej prawdopodobną przyszłość, musi być bezwzględnie brany pod uwagę przy formułowaniu i realizacji strategii produktu, strategii biznesu.

Read more

Wskaźniki finansowe

0
comments

Poprzez użycie wskaźników finansowych można zidentyfikować mocne i słabe strony działalności organizacji. Ukazują one, czy przedsiębiorstwa jest zdolne do zaspokojenia istniejących zobowiązań finansowych, czy nie ma kłopotu z inkasowaniem należności, czy właściwie gospodaruje się zapasami, czy majątek firmy jest odpowiednio zagospodarowany, czy struktura kapitału jest właściwa, czy efektywność finansowa firmy jest wystarczająco wysoka. Zbyt wysoka lub zbyt niska wielkość wskaźnika jest sygnałem o występowaniu negatywnych lub pozytywnych zjawisk. Jest źródłem informacji o zagrożeniach i szansach poprawy wyników finansowych przedsiębiorstwa. Należy dodać, że wskaźniki finansowe nie dają wystarczających informacji o przyczynach zaistniałych zjawisk lub zdarzeń. Dlatego też stwierdzone nieprawidłowości i zagrożenia powinny być przedmiotem dalszej analizy przyczynowo-skutkowej.

Read more

Pozycja SBU na rynku Atrakcyjność branży

0
comments

Silna Inwestowanie i wzrost: poszukiwanie sposobu dominacji na rynku Selektywny wzrost: ocena możliwości segmentacji rynku, próba inwestowania w najbardziej obiecujące segmenty Selektywna analiza: utrzymanie poziomu inwestycji na poziomie minimalnym,maksymalizacja cash flow

Read more

Słowność w sprawach finansowych

0
comments

Szczególnie istotna jest słowność w sprawach finansowych, terminów dostaw, gwarancji jakości itp. Zarówno zarządzanie, jak i kontakty handlowe i finansowe, w ogromnej mierze opierają się na zaufaniu. Zaufanie zaś ma z reguły konkretne imię, nazwisko i adres. Zaufanie do firmy i zaufanie do jej szefa są ze sobą ściśle powiązane.

Read more

Lista przyczyn niepowodzeń procesu planowania w organizacjach

0
comments

Trzeba także podkreślić, że wielu planistów przyjmuje wykonalność planu i jego sensowność za pewnik i na tej podstawie tworzy kolejne opracowania. Nie doceniają oni konieczności działań wyjaśniających, dodatkowych interpretacji, ciągłej kontroli realizacji zadań oraz wprowadzania zmiany, nawet wtedy gdy sytuacja zmieni się istotnie. Bardzo często zaskakują ich i są dla nich niezrozumiałe modyfikacje dokonywane przez wykonawców zwykle bliższych realiom. Powtórzmy: plan to nie jest to samo, co realizacja: zapominanie o tym prowadzi np. do niedoceniania kwestii poziomu kwalifikacji i wiedzy !ego przyszłych realizatorów.

Read more

Aktualizowanie wiedzy i umiejętności

0
comments

Stale aktualizowana wiedza i umiejętności specjalistyczne w jednym lub kilku spośród kluczowych obszarów zainteresowania firmy, takich jak: badania i rozwój, produkcja, finanse, marketing, prawo.

Read more

RODZAJE KONTROLI – KONTYNUACJA

0
comments

Kontrola zasobów finansowych była w MEBLEX-ie centralnym spoiwem działań korygujących wykorzystanie pozostałych zasobów organizacyjnych. Praktycznie była prowadzona samodzielnie lub jako niezbędny składnik działań kontrolnych w obszarach rzeczowych i informacyjnych. Kontrola finansowa dotyczyła najczęściej oceny źródeł pozyskiwania kapitału, sposobów jego wykorzystania, zarządzania gotówką oraz wyników finansowych przedsiębiorstwa. Jako składnik procesów kontrolnych pozostałych zasobów organizacji, kontrola finansowa obejmowała w MEBLEX-ie analizę wpływu poziomu zapasów, wielkości i efektywności działalności inwestycyjnej, prognoz kształtowania się popytu na koszty (wydatki) firmy, jej wynik finansowy i wielkość strumienia pieniężnego (cash jlows).

Read more

Czynniki będące przeszkodami w wejściu na rynek

0
comments

– M. Porter wyróżnia następujące czynniki mogące być przeszkodami w wejściu na rynek:

– ekonomia skali, przejawiająca się w spadku kosztów produkcji jednostki wyrobu lub usługi wraz ze wzrostem ilości tego, co wytworzyliśmy i (lub) oferujemy „nakazuje” ona uruchomienie na nowym rynku produkcji na skalę masową, co wymaga zwykle konieczności dysponowania odpowiednio dużymi zasobami

Read more

KONTROLA WSTĘPNA I BIEŻĄCA

0
comments

Kontrola wstępna ma charakter prewencyjny i jej celem jest zapobieżenie przyszłym, potencjalnym odstępstwom od przyjętych założeń [Bittel, 1994, s. 184], Ma ona stwierdzić przed podjęciem działania, czy zaplanowane zostały wszystkie potrzebne zasoby: ludzkie, rzeczowe i finansowe oraz czy w momencie rozpoczęcia realizacji zadań będą one dostępne w odpowiedniej ilości, rodzaju i jakości. Przykładowo, kontrola zapasów materiałów w MEBLEX-ie polegała na ustaleniu ich aktualnej wielkości, przyszłego zapotrzebowania i sposobu ich otrzymywania oraz magazynowania. Plany wskazywały także na potrzebę nowych inwestycji rzeczowych, rozszerzenie prac badawczo-rozwojowych, zwiększenie zatrudnienia itp. To z kolei musiało podlegać ocenie z punktu widzenia możliwości finansowych oraz wpływu podejmowanych decyzji na poziom wydatków.

Read more